Praca doradcy personalnego – łatwizna, czy nie do końca?

consulting-for-real-estate-3031678_1280

Praca doradcy personalnego na pewno nie do najprostszych. Jego umiejętności muszą być wystarczająco rozwinięte, aby odnaleźć odpowiedniego kandydata na dane stanowisko dla zleceniodawcy, ale też jednocześnie musi dobrać odpowiedniego pracodawcę dla osoby, która korzysta z jej usług. Musi on być wystarczająco elastyczny i wykazać się wieloma kwalifikacjami, aby działał skutecznie, a dziś postaramy się pokazać wam jaką osobą musi być
specjalista od spraw zasobów ludzkich.

Człowiek orkiestra

Przede wszystkim, musi się wykazać szeroką spektrum wiedzy i umiejętności. Nie obejdzie się bez solidnego fundamentu z psychologii, prawa pracy, marketingu czy odpowiedniego zarządzania. Jeżeli mówimy o cechach osobistych, to praca pod presją czasu, połączona z wrodzoną asertywnością czy umiejętnościami savoir-vivre, są absolutnie niezbędne.

Indywidualne podejście

Bardzo istotne jest odpowiednie podejście do poszczególnego kandydata. Na co dzień nie tylko zajmuje się poszukiwaniem pracowników dla zleceniodawcy, ale także ich pozyskaniem oraz ostatecznym wyborem na potrzebne stanowisko. Z drugiej strony, ze strony pracownika musi dostosować jego kwalifikacje, umiejętności, predyspozycje na przyszłość do tego, co oferuje przedsiębiorstwo. Jakby jeszcze tego było mało, musimy być na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku pracy oraz spotykać się z klientami, którzy poszukują nowych specjalistów!

Najlepszych doradców personalnych znajdziesz na stronie https://lobohr.pl/

Kwestia dokumentów

Wybór kandydata podejmowany jest także na podstawie tego, jak wyglądają nasze dokumenty aplikacyjne. Dobry specjalista dokona świetnej analizy na podstawie tego, co tam znajdzie: sposób formułowania zdań, interpunkcja, czy nawet to jak wygląda cały dokument. Natomiast przy rozmowie dokona niemalże psychoanalizy naszej osoby na podstawie tego, co pokazuje nasza mowa ciała połączona ze sposobem formułowania zdań. Tylko tak prawdziwy łowca głów złowi to, co najlepsze.

Podsumowanie

Praca jako specjalista do spraw pozyskiwania pracowników nie jest wcale tak łatwa. Dobry specjalista nie tylko jest w stanie przeanalizować daną osobę i określić jej przydatność dla firmy, ale też dopasować profil kandydata do poszczególnego stanowiska dla zleceniodawcy. Jest to praca, która niemalże nie ma końca, gdyż idealny pracownik może czekać, w których miejscach się kompletnie nie spodziewamy!