Dobry pracownik – czy powinien się słuchać i być punktualny?

idealny pracownik - czy istnieje?

Wielu z nas, szczególnie ci, którzy prowadzą własna firmę, zadaje sobie pytanie o to, jaki jest idealny pracownik. Czy to ktoś, kto zawsze się słucha przełożonego? A może ten, który potrafi wyrazić swoje zdanie? A może idealnym pracownikiem będzie ktoś, kto się nie spóźnia?

Odpowiedzi na to pytanie może być wiele. Tak samo wiele, jak wielu jest pracodawców. Dla każdego idealny pracownik będzie nosił inne cechy i inaczej się zachowywał. Jak jest jednak według nas? Przekonajcie się!

rozmowa pracownika z szefem

Czy idealny pracownik powinien się słuchać?

I tak, i nie. Dobry pracownik to ktoś, kto wykonuje przydzielone mu obowiązki i nie próbuje bezproduktywnie z nimi dyskutować, jak też nie próbuje bezproduktywnie dyskutować z przełożonymi. Dobrym pracownikiem nazwiemy kogoś, kto będzie wypełniał swoje obowiązki, ale nie będzie z drugiej strony wykonywał ich na ślepo. Powinien on zawsze mówic o swoich wątpliwościach co do danego projektu. Warto również, by spytał o to, czy może zaproponować jakieś zmiany. Czasem okazuje się, że propozycje wychodzące od pracowników są naprawdę korzystne.

Czy idealny pracownik powinien być punktualny?

I tak, i nie. Punktualność to bardzo ważna cecha i wiadomo, ze dobry pracownik nie powinien spóźnić się na przykład na ważną rozmowę czy posiedzenie, podczas którego będą omawiane ważne dla firmy kwestie. Jednak z drugiej strony – oczywiście w zależności od wykonywanego zawodu – brak punktualności nie powinien skreslać pracownika. Jeśli tylko potrafi on wykonywać swoją pracę w wyznaczonym czasie i z zachowaniem najwyższej jakości, może nadal być uznawany za dobrego pracownika.

pracownicy w biurze

Czy idealny pracownik w ogóle istnieje?

Raczej nie. Wszystko to bowiem zależy od pracodawcy. Często bywa, że naganny pracownik jest odzwierciedleniem nagannego szefa. I w druga stronę – idealny pracownik jest odzwierciedleniem idealnego szefa. Jednak jak to w naturze bywa – czasem trudno o rzeczy idealne. Dlatego warto tu posługiwać się terminem „dobry”. Pracownik może być dobry i mieć prawo do kilku wad i niedoskonałości. Ideał na te uszczerbki nie może sobie pozwolić. A więc nie istnieje.