Czym jest identyfikacja wizualna i dlaczego jest tak ważna?

icon-2515316_1280

Każdy, kto posiada własną firmę, zdaje sobie sprawę z tego, że marka jest najważniejsza. Najwięksi giganci z każdego rynku przeznaczają na jej rozwój i utrzymanie miliony, aby w umysłach konsumentów zachował się pożądany wizerunek firmy. Jednym ze sposobów utrzymywania optymalnego wizerunku firmy jest jej identyfikacja wizualna. Czym jest i z jakich elementów się składa? Spieszymy z odpowiedzią.

Wizerunki marek są budowane przez lata. Na identyfikację wizualną składa się przede wszystkim:

  • logo,
  • krój liter,
  • kolorystyka.

Do każdego z wymienionych punktów możemy podać kilka ponadczasowych przykładów. Kto nie zna loga z nadgryzionym jabłkiem firmy Apple? A jest możliwe pomylić krój liter, którego używa Coca Cola z jakimkolwiek innym? Jakie kolory kojarzą się nam z siecią fastfoodową McDonalds? Oczywiście, że żółty i czerwony. Poznajmy specyfikę każdego z tych punktów i jego istotę w identyfikacji wizualnej.

Logo to znak graficzny, który umożliwia bezbłędne rozpoznanie i identyfikację danej marki. To z czego będzie się składało, zależy wyłącznie od wizji projektanta i właściciela. Może to być symbol (Nike), obiekt graficzny (Pepsi), czy po prostu nazwa firmy, napisana charakterystyczną czcionką (przykład Sony). Dobre logo połączy się w umyśle konsumenta z produktami oferowanymi przez firmę i emocjami związanymi z nią. Logo musi być przede wszystkim proste, aby każdy mógł zrozumieć symbolikę i znaczenie.

Kolorystyka w identyfikacji wizualnej łączy się ze stworzonym logiem. Weźmy przykład z loga portalu Facebook. Biała litera F na niebieskim tle jest punktem wyjścia dla wyglądu samej strony internetowej, wystroju biura czy nawet wizytówek pracowników firmy. Wszystkie te elementy są utrzymywane w podobnych biało-niebieskich barwach.

Krój liter wydaje się łatwym wyborem. Wbrew pozorom sam kształt elementów typograficznych może świadczyć o charakterze firmy. Użycie lekko zmodyfikowanego fontu Clarendon w projekcie loga Sony miało za zadanie przekazać siłę, prostotę i elegancję produktów firmy.

Trzeba pamiętać, że proces zmiany identyfikacji wizualnej jest bardzo kosztowny i może zakończyć się niepowodzeniem mimo naszych usilnych starań. Marki, które utrwaliły swoją identyfikację wizualną w umysłach konsumentów, mogą mieć problem wizerunkowy związany z nowym logiem, kolorystką czy nawet krojem liter. Gdy dana identyfikacja wizualna towarzyszy nam przez lata ciężko przyzwyczaić jej klientów do zmiany.

Po najlepszą identyfikacje wizualną w Krakowie możesz zgłosić się do https://www.roxxmedia.pl/o-nas/